Wednesday, February 16, 2011

saya mimpi...~

Assalamualaikum...~
alhamdulillah, masih punya kesempatan utk update blog hidup segan, nak arwah lagilah segan...
jd..tak payah la segan2kan beliau
aku update saja apa yg aku rasa aku nak taip...
hohohohhhh...~

yaaa...
sebulan ni adalah tempoh aku sedang bermimpi
kesian..
tak ada sesiapa pun nak bangunkan atau kejutkan aku
dari mimpi yg sangat tidak bez utk d kenang
tp tak apa la...
aku ridhooo...
bukan baru sekali...

TIDAK YANG MAHA ESA MENGUJI HAMBANYA KALAU BENAR KITA TIDAK KUAT

cuma jentik sedikit, jgn cepat melatah...
anggap semuanya ketentuan yang maha Esa...~

kalau terus-terusan nak fikir negatif
sampai ke sudah la anda terkenang-kenang
"SIK BAGUS TAUKKKKKK!!!"

bukan kah lebih elok jdkan masa berkenang tu dgn aktiviti yg lbh berkualiti?
contohnya...beriadah bersama keluarga dan teman2
ini tidak...masa heaven bersama si dia, ber msg2 segala, ber fb semuanya
kawan2 teros d lupakan...family pun kalau tak duduk serumah, payah nau nunggu calling2 dr anda...
haishhh..

"SIK BOLEH, TAUKKKKKKKKKKKKK!!!

Tak nak la perangai mcm tu
jd kan masa lalu tu satu iktibar

mungkin percubaan dari yg maha Esa kali ini 
 mahukan anda jd seorang yg lebih pengertian
memahami, menyedari khilaf dan kekurangan diri anda
bukan utk mencari kesalahan diri anda
tp untuk menjadikan diri anda menjadi seorang yg lebih baik dari hari semalam
terutamanya dalam sesuatu perhubungan
antara kita dengan teman
antara kita dengan keluarga
antara kita dengan future husband/wife
dan yg penting
antara kita dengan yg maha Esa...

insyaAllah....~

jd, apa saja dugaan yang mendatang
hadapilah dgn senyuman
bimbinglah hati dengan perkara yg baik dan akal yg waras

yg penting
kejarlah CINTA dari yang maha Esa
kerana tanpa cinta dariNya
sebenarnya kamu tidak memiliki apa-apapun

wallahualam...~

have a nice day.. ^^

No comments:

Post a Comment

feel free to drop ur word here and share ur memories dat u want to delete forever...~

..::MEMORIES ARE THE BEST SOUVENIER EVER...~::..